Jag vet inte hur mycket jag skrivit om SCÄ... Sista självskadan berodde nog mycket på att det var vägning som jag var helt oförberedd på, och att deras våg visade över ett kilo mer än vågen hemma. Det var så jävla förnedrande.
I fredags skulle läkaren och jag gjort en intervju och sen en självskattningskala (Stepwise) på datorn men systemet var nere så jag gick upp kl. 6 på morgon helt i onödan. Eller, kanske inte helt i onödan. Jag fick remiss till sjukgymnast och dietist och papper om föreläsningar. Den första är imorgon och heter "Maten och ätstörningen" och hålls av en dietist. Nästa är på onsdag och heter "Kroppen och ätstörningen" och hålls av en läkare.
Sen fick jag reda på att det kanske är något fel på min sköldkörtel. Men hon ville ta ett prov till för att dubbelkolla. Jag hoppas faktiskt på att nästa prov visar samma sak, för då har jag kanske en förklaring till min extrema trötthet, och kanske till och med till ledvärken. Och att jag kanske kan få hjälp med det, med Levaxin.
Puma är borta och det känns tomt och konstigt att helt plötsligt ha ett golv. Jag tvättar och försöker hålla igång. På tisdag ska jag ta tag i skolan och CSN. Jag försöker äta någotsånär men det går som det går. Jag äter iaf något. Vågar inte väga mig.
Jag tycker inte om min nya läkare. Hon var så pass fixerad av min självskada att jag tillslut bara blev triggad. "Hur brett var det? Hur djupt var det? Hur många stygn? Hur mycket ärr har du?"
Och sen klagar hon på medicinerna jag har för somatiska sjukdomar, vilket är helt sjukt. Jag bara väntar på att hon vill ändra i min andra medicinering, men då kommer jag i total panik ringa till M och säga att det går inte. Lamictalen och Lyrican håller mig på benen, får mig att klara av vardagen. Tar hon bort dom dör jag. Kanske inte bokstavligt talat... eller kanske inte. Självskadetankarna är i alla fall borta, för nu.
Nu har jag vräkt ur mig en hel del. Borde klistra in det på helgon, så det kanske blir upprepning för vissa av er. Men jag vill en en gång ställa frågan, vilka är ni som läser? (Ni som svarade sist behöver inte svara igen)
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
jag e här
SvaraRadera