tisdag 2 februari 2010

allt och ingenting från i fredags till idag. orkar inte skriva nytt så jag plockar från helgon för er som inte läser där.
-


fredag/lördag
x antal stygn under huden, xx antal stygn utanpå. trasiga artärer och blod som sprutade hej vilt. det var tal om möjlig operation. förlorade så mycket blod att jag tuppade av men hb:t var ok så jag slapp blodtransfusion.

steffi och michel som kutade som fan och hann hit innan ambulansen. steffi som skäms för att hon inte klarade av att se på när dom sydde, jag som skäms för att jag utsatte henne och michel för det.

ambulansföraren kände igen mig, trots att det var år sen sist. sjuksköterskan på akuten kom ihåg mig, trots att det var år sen sist.

psykakuten. hem med fyra tior stes och ett nummer man kan ringa så kommer dom typ hem till en och kan fixa recept och sånt.


12.20

inser nu att jag inte ätit på 24 timmar... är ändå inte hungrig. mamma kommer snart tillbaka från apoteket och ica och sen ska vi hem till henne. bor hos henne till måndag i alla fall, sen får vi se hur jag mår.

förra såret var inte långt, brett, djupt nog. det nya såret är faktiskt det värsta jag gjort, så jag känner mi liksom...nöjd nu.


19.25

hevete. läkaren sydde med stygn som jag inte har en aning om hur jag ska kunna plocka själv. jag vägrar gå till distriksksöterskan. det har kommer bli intressant.


lördag
stelkrampspruta och penicillin och omeprazol fick jag också. läkaren var så underbart bra.

det är skönt att vara med mamma men jag vet ju att så fort jag kommer hem kommer ångesten som ett slag i magen.
lämnande ett meddelande till m igår där jag bara grät och grät och sa att jag måste få träffa en läkare nu nu nu att jag går under att det inte går mer. den där jouren jag fick nummer till kan fan inte dela medicin, som både läkaren och ssk:n på akuten sa. fuck them.

rosanna kanske kommer hit =). andra delen av dagen spenderar jag i sängen med NCIS och wire in the blood.

söndag
stelkrampspruta och penicillin och omeprazol fick jag också. läkaren var så underbart bra.

det är skönt att vara med mamma men jag vet ju att så fort jag kommer hem kommer ångesten som ett slag i magen.
lämnande ett meddelande till m igår där jag bara grät och grät och sa att jag måste få träffa en läkare nu nu nu att jag går under att det inte går mer. den där jouren jag fick nummer till kan fan inte dela medicin, som både läkaren och ssk:n på akuten sa. fuck them.

rosanna kanske kommer hit =). andra delen av dagen spenderar jag i sängen med NCIS och wire in the blood.


måndag
läkaren var varm och snäll och förstående och såg det akuta behovet av starkare lugnande. 25 femmor stesolid och: ”det är ingen omöjlighet att du skulle få ett recept till ifall det skulle behövas”. jag vill ha honnom som fast läkare, men det går inte. bara att hoppas att nya läkaren är hälften å bra som honom.

mår illa men tänker tvinga i mig en macka. och sen ta en stes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar